نمایش نوار ابزار

مزیت رقابتی در بانک ها

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.3]

مزیت رقابتی و صنعت بانکداری

مزیت رقابتی در بانک ها چگونه به دست می آید؟

امروزه بانک هایی قادر خواهند بود تا شرایط خود را از برابری رقابتی در مقایسه با بانک های دیگر به مزیت رقابتی تغییر دهند که از توان نوآوری بالایی برخوردار باشند. از دیدگاه نظریه های منبع محور و قابلیت های پویا دستیابی به مزیت رقابتی پایدار نیاز به متاقابلیت هایی دارد که به آسانی به دست نمی آیند. به علاوه این قابلیت ها بعضاً بسیار گران هستند. اتکای صرف به قابلیت های عملیاتی و شناخته شده ای مانند تبلیغات یا بهبود کیفیت خدمات تنها برابری رقابتی را برای بانک های فعال در بازار ایران تضمین خواهد کرد.

نوآوری در خدمات بانکی

مهم ترین متاقابلیتی که امروزه بانک های ما برای رسیدن به عملکردهای بالاتر از متوسط صنعت یا حفظ این عملکردها به آن احتیاج دارند توان نوآوری است. نوآوری و فناوری در صنعت بانکداری در هم تنیده اند. در ۲ نوشته اخیر و چند نوشته دیگری که در آینده منتشر خواهد شد تلاش کرده ایم تا برخی از جدیدترین نوآوری ها و فناوری هایی که در بانک های کشورهای گوناگون رخ داده است به شما معرفی کنیم. این یادداشت ها با همکاری دوست عزیزم، دکتر کامیار رئیسی فر تهیه شده است. امیدوارم مورد استفاده علاقمندان و فعالان صنعت بانکداری قرار گیرد.

وقت آن است تا دیدگاه سنتی خود را تغییر دهیم و به جای انفعال تلاش کنیم تا عاملانه فضایی جدید را در فضای بانکداری کشور رقم زنیم. نقطه شروع تقلید از فناوری ها و نوآوری های موفق صنعت بانکداری در جهان است و در گام بعد باید خودمان نیز بانی و پایه گذار نوآوری های جدید باشیم.

دیدگاه ها