نمایش نوار ابزار

همه چیز درباره تفکر استراتژیک

می خواهید بدانید تفکر استراتژیک چیست؟ در تفکر استراتژیک چیست؟ (بخش اول)، سئوالات اصلی که در مورد تفکر استراتژیکstrategic thinking وجود دارد معرفی شده اند.

 

 

 

 

 

در تفکر استراتژیک چیست؟ (بخش دوم) آرای مینتزبرگ و بون درخصوص تفکر استراتژیک طرح شده اند.Strategic-Thinking

 

 

 

 

اگر می خواهید بدانید هنری مینتزبرگ کیست و چه ایده هایی دارد نوشته های هنری مینتزبرگ، نظریه پرداز استراتژی کسب وکار و استراتژی و ساختار را بخوانید.

پروفسور هنری مینتزبرگ

کتاب اوج گیری: قواعد سه گانه تفکر استراتژیک پیشرفته نوشته ریچ هورواث با ترجمه دکتر نادر سیدکلالی، کتابی است که به موضوع تفکر استراتژیک پرداخته است. برای آشنایی با این کتاب و دانلود بخشی از فصل نخست آن می توانید مطلب چاپ دوم کتاب «اوج گیری: قواعد سه گانه تفکر استراتژیک پیشرفته» را مطالعه کنید.

اوج گیری: قواعد سه گانه تفکر استراتژیک پیشرفته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقاله The Key Elements of Thinking Strategically که توسط سیدکلالی و همکاران (۲۰۱۵) نوشته شده، موضوع تفکر استراتژیک را در سطح فردی مورد بررسی قرار داده است. افراد کم حوصله به جای خواندن این مقاله می توانند به نوشته ای از پروفسور پل شمپ، استاد دانشگاه جورجیای آمریکا، مراجعه کنند. ایشان پژوهش سیدکلالی و همکاران (۲۰۱۵) را به صورت خلاصه در مطلبی تحت عنوان هفت استراتژی مدیران دارای تفکر استراتژیک تشریح کرده است. مطلب «استراتژیست کیست؟» نیز می تواند اطلاعات بیشتری درخصوص مقاله سیدکلالی و همکاران (۲۰۱۵) در اختیار شما قرار دهد.

 

این برگه به زودی تکمیل می شود…