نمایش نوار ابزار

پایانه ‏های فروش بیومتریک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نادر سیدکلالی، کامیار رئیسی فر

تکنولوژی بیومتریک در پایانه های فروش

دستگاه ‏های پایانه فروش (POS) در نتیجه ضرورت‏ های صنعت و کسب‏ وکار به ابزارهای تکنولوژیک جدید مجهز شده است که امنیت پرداخت ‏ها را بالا می ‏برد. یکی از آنها استفاده از تکنولوژی ‏های بیومتریک در پایانه ‏های فروش است. استفاده از تشخیص اثرانگشت، یکی از رایج ‏ترین این نمونه ‏هاست که فرد در صورتی می ‏تواند از حساب پرداخت کند که اطلاعات بیومتریکش از سوی دستگاه، معتبر تشخیص داده شود. استفاده از بیومتریک برای احراز هویت، علاوه بر اینکه امنیت تراکنش ‏ها را تأمین می ‏کند، به افراد بی سواد یا آن هایی که فرایند و رویه ‏های کار با دستگاه ‏های فروش برای‏شان دشوار است اجازه می‏ دهد به سادگی و با قرار دادن انگشت خود در محل اسکن اثرانگشت، از امکانات پایانه ‏های فروش استفاده کنند.

pos

گوشی‏ های آیفون و سامسونگ در برخی مدل‏ های خود امکان شناسایی از طریق اثر انگشت را فراهم آورده‏ اند. در سال ‏های اخیر سامسونگ با برخی از شرکت های پرداخت الکترونیک تفاهم‏نامه ‏هایی در خصوص پرداخت از طریق احراز هویت بیومتریک منعقد کرده است.

تکنولوژی بیومتریک در شعبه

استفاده ازتکنولوژی ‏های بیومتریک در شعبه‏ ها نیز می‏ تواند تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کند. یکی از نوآوری ‏هایی که در برخی بانک‏ های اروپایی مطرح و پیگیری شده، استفاده از بیومتریک در شعبه برای نوبت ‏دهی و فراخوانی افراد در مقابل باجه است. در این شیوه، فرد در هنگام ورود برای نوبت‏ گیری از اثرانگشت استفاده می ‏کند، و در صورتی که اثرانگشت وی در سیستم ثبت شده باشد، زمانی که نوبتش فرا می‏ رسد، سیستم نوبت‏ دهی او را با نام فامیلش فرا می ‏خواند، و همزمان کارمند باجه، اطلاعاتی از وضعیت مشتری در مانیتور خود می ‏بیند و بهتر می ‏تواند او را راهنمایی کند.

دیدگاه ها