نمایش نوار ابزار

کی وایتمور و شرکت کداک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یکی از دلایل سقوط کداک، از خود متشکر بودن و چشم انداز نداشتن مدیرعاملش بود. در سال ۱۹۹۰، کی وایتمور به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد. در همان سال وقتی با بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، در مورد هماهنگ کردن محصولات شرکتش با سیستم عامل ویندوز جلسه ای برگزار کرده بود، طی جلسه خوابش برد!

علیرغم اینکه این شرکت ایستمن کداک بود که در سال ۱۹۷۵ تکنولوژی دوربین دیجیتال را توسعه داده بود، کی وایتمور این تکنولوژی را جدی نگرفت و در آن سرمایه گذاری نکرد. وقتی تکنولوژی دیجیتال جهان را گرفت، شرکت کداک شروع به افول کرد. وایتمور هم پس از سه سال اخراج شد!

مدیرعامل کداک فرصت مقتضی برای نجات کداک از سقوط را در اختیار داشت. ٣ سال زمان کمی نیست. با این حال او بیش از حد نزدیک بین بود و توجه کافی به تحقیق و توسعه نداشت. امروزه از او تصویری کاریکاتورگونه در عالم کسب و کار باقی مانده است. تصویر یک مدیر شکست خورده. توجه به فرصت های جدید درحال شکل گیری در محیط تکنولوژیک موضوعی است که همه مدیران باید به آن التفات ویژه داشته باشند، به خصوص مدیران شرکت هایی که در زمینه تخصصی فعالیت خود رهبر و پیشگامند. داستان افول کداک آخرین نمونه از اینگونه افول ها نخواهد بود.

دیدگاه ها