نمایش نوار ابزار

سمینار در دانشگاه کُلن آلمان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

سخنرانی در دانشگاه کٌلن

یکی از سمینارهایی که در مدت اقامتم در کشور آلمان، در دانشگاه کٌلن برگزار کردم درخصوص مزیت رقابتی در شرکت های مشاوره مدیریت بود. عنوان سخنرانی ام «پایداری مزیت رقابتی در شرکت ‏های مشاوره مدیریت» بود و در محل دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه کُلن آلمان برگزار شد. موضوع پایان نامه دکتری من شناخت قابلیت های پویای سازمانی در شرکت های مشاوره مدیریت بود و در آن از روش نظریه برخاسته از داده ها (گراندد تئوری) استفاده کرده بودم.

nader-seyed-kalali-cologne-university

ماحصل پژوهش من تاکنون به صورت ۳ مقاله ISC (علمی پژوهشی) و یک مقاله ISI Web of Science منتشر شده است (البته چند کار دیگر هم در دست تدوین یا داوری است). جالب است که مقاله انگلیسی پایان نامه ام جزء معدود و احتمالاً نخستین مقالات مدیریتی در ایران است که در آن از روش گراندد تئوری استفاده شده و در یک مجله ISI واقعی به چاپ رسیده است (در نظر بگیرید که بسیاری از مقالاتی که محققان ایرانی در رشته مدیریت و سایر زمینه های علوم اجتماعی به عنوان مقاله ISI منتشر می کنند در حقیقت ISI نیست و در مجلاتی منتشر شده که فاقد ارزش است).

در سمیناری که در دانشگاه کٌلن داشتم بحث و گفتگوی بسیاری درخصوص تحقیق من صورت پذیرفت جوری که خودم هم تعجب کرم. آن ها کوچکترین جزئیات را به دقت بررسی می کردند و پیشنهادهای بسیار خوبی هم برای بهبود کارم به من ارائه دادند که به تقویت کارم واقعاً کمک کرد. در این سمینار چند پروفسور برجسته مدیریت استراتژیک و نظریه سازمان، محققان پسادکتری و تعدادی از دانشجویان دکتری مدیریت دانشکده حضور داشتند.

توسعه نظریه

یکی از مفاهیم جدیدی که در تحقیق من از دل داده ها ظهور کرد مفهوم قابلیت های اعتمادساز بود که اتفاقاً بسیار مورد توجه اساتید و پژوهشگران آلمانی قرار گفت. از دیدگاه آن ها این مفهوم سازی مصداق توسعه نظریه در دانش مدیریت محسوب می شود. درمجموع تجربه بسیار خوبی بود. پیش از آن در کنفرانس های بین المللی چنین فضای مثبتی از نقد علمی را تجربه کرده بودم اما سخنرانی ام در دانشگاه کٌلن درخصوص پایان نامه ام فرصت به مراتب گرانبهاتری بود. امیدوارم روزی چنین نشست ها و گردهمایی های سازنده ای در کشور عزیزمان ایران نیز شکل بگیرد.

دیدگاه ها