نمایش نوار ابزار

تعادل در کسب وکار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

چالش ایجاد تعادل میان اکتشاف و بهره برداری

سخنرانی نات هانس درباره موضوع بهره برداری و اکتشاف و چالش ایجاد تعادل میان آن ها برای کسب وکار
را می توانید در ادامه مشاهده فرمایید. سئوال بسیار مهمی که بسیاری از سازمان ها با آن روبرو هستند این است که آیا سازمان باید منابع ارزشمند خود را در درجه اول صرف اکتشاف و جستجوی فرصت های جدید کند یا این که آن ها را به منظور بهره گیری از موقعیت های موجود مورد بهره برداری قرار دهد؟

پاسخ دادن به این سئوال و برقراری تعادل میان این دو هدف متضاد منجر به شکل گرفتن نظرات مهمی مانند نظریه قابلیت های پویا، دوسوتوانی سازمانی و کارآفرینی استراتژیک شده است. نات هانس دیدگاه خود را درخصوص این موضوع با تکیه بر شواهد تجربی نشان می دهد.

اکتشاف

سازمانی که بیشتر به اکتشاف تمایل داشته باشد منابع ارزشمند خود را صرف نوآوری می کند. در چنین سازمان هایی تحقیق و توسعه به محور فعالیت ها تبدیل می شود و فرصت و توجه چندانی صرف بهره گیری مناسب از نوآوری های جدید نمی شود. به بیان دیگر سازمان آنقدر درگیر نوآوری است که فراموش می کند باید از این نوآوری ها بهره هم بگیرد.

بهره برداری

در نقطه مقابل برخی سازمان ها توجه اندکی به نوآوری معطوف می کنند. درعوض آن ها تمایل دارند تا از محصولات و خدمات موجودشان حداکثر استفاده را بکنند و درآمدهای زیادی از آن ها به دست آورند. سنسورهای این نوع سازمان ها به تدریج ضعیف می شود، آنقدر که رقبای نوآورشان ممکن است ناگهان همه چیزشان را از دستشان بربایند و ادامه حیاتشان را در معرض خطر قرار دهند.

در ادامه سخنرانی نات هانس که از طریق وبسایت سخنرانی های تد در دسترس شما قرار گرفته را از دست ندهید.

دیدگاه ها
  • حسن پور پاسخ به دیدگاه

    عالی بود
    کاش توضیحات بیشتری می دادید